"Skąd się biorą produkty ekologiczne” to ogólnopolski program edukacyjny dla przedszkoli opracowany wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, którego celem jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat. Zajęcia związane z realizacją tego programu przedszkolaki rozpoczęły od rozpakowywania zakupów. Oglądały dokładnie wszystkie produkty i zauważyły, że większość produktów ma taki sam znaczek. Następnie obejrzały bajkę „Skąd się biorą produkty ekologiczne”, która w przystępny sposób wyjaśniła dzieciom, m.in. co oznacza pojęcie „produkt ekologiczny” i jak go rozpoznać orazskąd się wzięły produkty ekologiczne. Przedszkolaki poznały piramidę zdrowego żywienia i stylu życia, a więc dowiedziały się również jakich produktów powinniśmy jeść najwięcej, a jakich należy unikać oraz jak ważna jest aktywność fizyczna dla zdrowia. Utrwaliły także etapy poprawnego mycia rąk.
Jednym z naszych priorytetowych zadań, jakie realizujemy w szkole to uwrażliwianie uczniów na krzywdę i potrzeby innych ludzi oraz podejmowanie adekwatnych działań pomocowych. Wydarzenia, jakich jesteśmy świadkami w ostatnich dniach nie pozwalają nam wszystkim przejść obok nich obojętnie, dlatego też ogłosiliśmy zbiórkę najpotrzebniejszych rzeczy dla uciekających przed konfliktem zbrojnym mieszkańców Ukrainy. Do zbiórki włączyliście się zarówno Wy szanowni rodzice/opiekunowie, ale również my wszyscy pracownicy szkoły. Do zbiórki włączyła się Placówka w Tuligłowach przekazując bardzo dużą ilość artykułów higienicznych dla niemowlaków.
Ze względu na naukę zdalną klas 5-8 oraz ferie zimowe, które w bieżącym roku w naszym województwie zakończyły się dopiero 27 lutego podsumowanie I półrocza odbyło się w terminie późniejszym niż zwykle. W dniu 3 marca uczniowie odebrali dyplomy wzorowego ucznia oraz inne nagrody za szczególny wkład w życie szkoły. Najwyższą średnią ocen wśród klas 4-8 uzyskała klasa 4 (4,71), podobnie klasa 4 uzyskała najwyższą frekwencję (94,65%). Pod względem czytelnictwa w kategorii klas 4-8 pierwsze miejsce zajęła również klasa 4. W kategorii klas 2-8 najwyższą średnią przeczytanych książek na ucznia uzyskała klasa 2. Kryteria niezbędne do uzyskania tytułu wzorowego ucznia (średnia ocen min. 4,75 i ocena z zachowania min. bardzo dobra) spełniło 13 uczniów z klas 4-8.
W bieżącym roku szkolnym tradycyjnie wzięliśmy udział w Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która w tym roku obchodziła swój jubileusz ponieważ zagrała już po raz 30-ty. Jak co roku do zbiórki na rzecz orkiestry włączyli się zarówno uczniowie jak i pracownicy szkoły. Zebraliśmy kwotę 964,00 zł, którą przekazaliśmy na konto fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Zbiórkę w grupie wiekowej "Skrzaty" przeprowadziła pani Danuta Berbeć - opiekun grupy oraz opiekun Samorządu Uczniowskiego - pani Teresa Berbeć.
Serdecznie dziękuję Uczniom, ich Rodzicom, Wychowawcom, Nauczycielom i Pracownikom szkoły za udział w tym szlachetnym przedsięwzięciu.
Karnawał to czas radości, organizowania zabaw, tańców nie tylko dla dorosłych, ale również dla dzieci. To okazja do wspólnej, wspaniałej zabawy, która w naszej szkole odbyła się 11 lutego 2022 r. Dziękuję Rodzicom i Opiekunom za przygotowanie przepięknych i pomysłowych strojów dla dzieci. Z powodu pandemii karnawałowy bal przebierańców miał nieco inny charakter, by ograniczyć ryzyko, każda z grup bawiła się w swojej sali. Oczywiście znalazło się również coś dla spragnionych i zmęczonych, chwila relaksu przy wspólnym poczęstunku pysznie pachnących pączków, o które zadbały Panie: Kasia Sobczak i Jola Oleszczuk. Kolejny bal karnawałowy już za rok....
Tegoroczna zabawa karnawałowa w naszej szkole upłynęła już po raz kolejny w klimacie obostrzeń pandemicznych. Klasy zorganizowały zabawy we własnych salach wspólnie ze swoimi wychowawcami, niestety ze względu na nałożoną kwarantannę w zabawie nie mogli uczestniczyć uczniowie klasy 2. Tradycyjnie nie zabrakło księżniczek, wróżek, kotów, policjantów i „superbohaterów”. Dzięki współpracy z rodzicami dzieci mogły uczestniczyć we wspólnych poczęstunkach. Ze względu na niską frekwencję uczniów w tym dniu, w trakcie ostatniej godziny przed zakończeniem zajęć zabawa przeniosła się na szkolny korytarz. Przy dźwiękach muzyki płynącej ze szkolnego radiowęzła dzieci bawiły się przy m.in. „belgijce”, „koniku na biegunach” czy „makarenie”. Po skończonej zabawie uczniowie udali się na zasłużone ferie zimowe, które potrwają do 27 lutego.
Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak bardzo ważnym w rozwoju dziecka jest rozbudzanie zainteresowania książką. Szczególnie w dobie smartfonów, tabletów, gier komputerowych i bajek w telewizji jest to kluczowe dla prawidłowego rozwoju naszych pociech. Warto więc uczynić z czytania codzienny rytuał. Czytanie książek stwarza korzystne warunki do rozwoju myślenia, pozytywnie wpływa na rozwój uczuć, spełnia także ważną rolę w kształtowaniu mowy dziecka. To nieoceniona kopalnia wiedzy. We wtorek 8 lutego b.r. przedszkolaki odwiedziły szkolną bibliotekę. Z zainteresowaniem przyglądały się książkom znajdującym się na półkach. Bardzo spodobały im się kolorowe i bogato ilustrowane pozycje. Pani bibliotekarka zapoznała najmłodszych z zasadami korzystania z tego miejsca, opowiedziała, jak należy obchodzić się z wypożyczonymi książkami.
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy pierwszej realizowali profilaktyczny program edukacyjny pod hasłem „Akademia Bezpiecznego Puchatka” organizowany przez Komendę Główną Policji. Głównym celem programu było wdrożenie uczniów do przestrzegania bezpieczeństwa na drodze, w szkole i na wycieczce, w domu i internecie oraz wśród rówieśników. Od listopada uczniowie uczestniczyli w zajęciach dotyczących bezpieczeństwa, realizowanych w oparciu o starannie opracowane materiały edukacyjne dostosowane do nauki stacjonarnej zdalnej. Po przeprowadzeniu cyklu zajęć uczniowie zweryfikowali swoją wiedzę rozwiązując na stronie programu Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa. Po realizacji zajęć i rozwiązaniu testu nauczyciel koordynujący uzupełnił ankietę podsumowującą program, gdyż to było podstawą do otrzymania drogą elektroniczną certyfikatu dla szkoły potwierdzającego udział szkoły w Programie oraz dyplomów dla uczniów.
Uczniowie naszej szkoły są niezwykle kreatywni i pomysłowi. Uwielbiają odkrywać, by w ten sposób poznawać otaczający je świat. Ta ciekawość, zaangażowanie i młodzieńczy entuzjazm zainspirowały nauczycieli świetlicy do przeprowadzenia kilku prostych doświadczeń: lampa-lawa, cukierkowa tęcza oraz samoistne pompowanie balona. Te domowe eksperymenty miały na celu rozwijanie horyzontów myślowych naszych uczniów, przybliżenie im takich dziedzin nauki, które wydają się za trudne oraz wywołanie pozytywnych skojarzeń dotyczących fizyki, chemii i biologii. Dodatkowo sprawiły, że uśmiech nie schodził z twarzy dzieci, a prowadząca zajęcia Pani Sylwia Nowosad pokazała uczniom, że artykuły spożywcze: soda, olej i ocet czy kolorowe cukierki mogą być świetnym sposobem na spędzanie wolnego czasu.
22 grudnia rozstrzygnięty został konkurs plastyczny „Tradycyjna Ozdoba Bożonarodzeniowa” organizowany przez Gminne Centrum Kultury w Siennicy Nadolnej. Spośród 75 nadesłanych prac, jury konkursu w trzech kategoriach wiekowych przyznało łącznie 25 nagród i 10 wyróżnień. Wśród nagrodzonych za świąteczne kartki w najmłodszej grupie wiekowej znaleźli się uczniowie naszej szkoły:
Wieloletnią, bo już prawie 160-letnią tradycją naszej szkoły jest aktywne angażowanie się rodziców w jej życie. W mijającym 2021 roku rodzice w sposób szczególny włączyli się do pracy na rzecz szkoły głównie ze względu na prace porządkowe połączone z malowaniem wnętrza szkoły po zakończonej termomodernizacji. Rodziców, którzy włączyli się w prace wymieniliśmy i złożyliśmy podziękowania w artykule: Termomodernizacja szkoły oficjalnie zakończona
Rodzice uczestniczą w życiu naszej szkoły w różnych formach, za co chciałbym serdecznie podziękować w niniejszym artykule.
W naszej szkole bardzo duży nacisk kładziemy na zagadnienia profilaktyki uzależnień. Problem uzależnień rozpoczyna się czasami już we wczesnych latach szkolnych. Bardzo często przyczyną sięgania po alkohol, papierosy czy narkotyki, jest przeżywanie przez młodzież osobistych problemów. Także presja grupy rówieśniczej jest motywem sięgania po tego typu środki, bowiem przyjmowanie danej substancji niejednokrotnie jest przepustką dającą możliwość uczestniczenia w danej grupie, zapewnienie dobrej zabawy. My jako nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy jesteśmy przekonani, że zajęcia sportowe wspierają rozwój dzieci i młodzieży, mają również pozytywny wpływ na cechy indywidualne, rozwój ich zdolności, umiejętności oraz przekonań. Dają możliwość przeżywania pozytywnych emocji i uczą metod rozładowania emocjonalnego.
6 grudnia naszą szkołę odwiedził bardzo miły i długo oczekiwany gość. Miał czerwony strój, długą, białą brodę, dźwigał torbę, a w niej prezenty. To nie mógł być nikt inny tylko MIKOŁAJ – niezwykle wesoły, rozmowny i chętny do wspólnej zabawy i tańca. Dzieci śpiewały Mikołajowi piosenki oraz recytowały wierszyki. Święty Mikołaj obdarował wszystkie dzieci wspaniałymi prezentami. Dzieci z błyskiem w oku odbierały swoje upominki obiecując, że przez cały rok będą grzeczne. Mikołaj odwiedził nie tylko dzieci ale też wszystkich pracowników szkoły, którzy również zasłużyli na prezenty. Ten mikołajkowy dzień upłynął w miłej i serdecznej atmosferze.
6 grudnia to dla dzieci najbardziej wyczekiwany dzień w roku. Nie mogąc się doczekać Mikołaja uczniowie już kilka dni wcześniej śpiewali piosenki i wykonali jego podobiznę z papieru. Gdy tylko wszedł do sali, na buziach uczniów pojawiły się uśmiechy i radość. Po zapewnieniach, że będą grzeczni w domu i w szkole, Mikołaj obdarował ich prezentami. Na pamiątkę zrobiliśmy wspólne zdjęcie. Dzieci pożegnały Go i zaczęły rozpakowywać prezenty.
Współpracujemy z: